Tylko do 30 listopada można wnioskować o ″Dobry start″
15.11.2024 13:09
Tylko jeszcze do 30 listopada można wnioskować o "Dobry start", czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. Jeżeli nie zrobimy tego do końca miesiąca, świadczenie przepadnie.
Tylko do 30 listopada trwa nabór wniosków do tegorocznej edycji programu "Dobry start". To 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka.
Od roku szkolnego (2021/2022) to Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyznaje i wypłaca świadczenie z programu „Dobry Start”, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski można składać tylko do 30 listopada 2023 roku. Jeżeli nie zrobimy tego do końca miesiąca, świadczenie przepadnie – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce - Po tym terminie będzie to możliwe tylko wtedy, gdy dziecko powyżej 20 lat uzyska po 30 listopada orzeczenie o niepełnosprawności.
Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia oraz aplikacji mZUS.
Na PUE ZUS, krok po kroku, specjalny kreator wniosków o świadczenia z "Dobrego Startu" poprowadzi użytkownika przez cały proces. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. We wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku – dodaje Nowicka.
Również zawiadomienia dotyczące świadczeń "300 plus" będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy.
Najczęściej przeglądane informacje:
Konkurs na Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Giewartowie Postanowienie nr 54/2025 Komisarza Wyborczego w Koninie II z dnia 28 kwietnia 2025 r. POSTANOWIENIE NR 53/2025 Komisarza Wyborczego w Koninie II z dnia 28 kwietnia 2025 r. Zgłaszanie projektów dla Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Ostrowite. Obwieszczenie Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 kwietnia 2025 r. Uchwała nr 165/2025 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 kwietnia 2025 r. Uchwała nr 164/2025 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 kwietnia 2025 r. Uchwała nr 163/2025 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 kwietnia 2025 r. Życzenia Wielkanocne Weź udział w H2O Challenge