Od 1 lipca można wnioskować o środki na wyprawkę szkolną "Dobry start"
28.06.2023 12:42
Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie z programu "Dobry Start”, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. Dokumenty można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną a świadczenie będzie wypłacane na rachunek płatniczy.
1 lipca rozpocznie się nabór wniosków do tegorocznej edycji programu "Dobry start". To 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka.
Od roku szkolnego (2021/2022) to Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyznaje i wypłaca świadczenie z programu „Dobry Start’, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać od 1 lipca do 30 listopada 2023 roku. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia oraz aplikacji mZUS.
Na PUE ZUS, krok po kroku, specjalny kreator wniosków o świadczenia z "Dobrego Startu" poprowadzi użytkownika przez cały proces. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. We wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku – dodaje Nowicka.
Również zawiadomienia dotyczące świadczeń "300 plus" będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy.
Najczęściej przeglądane informacje:
Powiat Słupecki na rower z Karoliną Kocięcką - podsumowanie projektu Zmiana godzin pracy Urzędu Gminy Ostrowite Dnia 20 czerwca 2025 r. Urząd Gminy Ostrowite będzie nieczynny Ruszaj się bo zardzewiejesz Bezpłatny transport na wybory XVI Sesja Rady Gminy Ostrowite Wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy Ekoschemat „Dobrostan zwierząt” Dodatkowe pieniądze dla hodowców bydła z QMP Resortowy program „Aktywne place zabaw” 2025 LGD Stowarzyszenie „Unia Nadwarciańska” i LSR – cele, zasady i procedury dofinansowania