Zmień kontrast i rozmiar czcionkiUdogodnienia dla dostępnosci strony
Kontrastzmień kontrast
Powiększ czcionkępowiększ tekst
Zmniejsz czcionkępomniejsz tekst

Informacje


Informacja

20.06.2024 10:18


Herb Gminy Ostrowite

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowitem informuje, że jest możliwość składania wniosków o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. oraz za dostarczone paliwa gazowe od 1 stycznia do 30 czerwca 2024r.

I. Komu przysługuje refundacja podatku VAT?

W przypadku wniosku o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r., jak i wniosku o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., należy łącznie spełnić dwa warunki:

• Warunek 1:

  • Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia

grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) zgodnie z art. 27g ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków[1].

• Warunek 2:

  • Gospodarstwo domowe spełnia kryterium dochodowe:

➢ w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie

przekracza 2100 zł,

➢ w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego

dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę,

Zgodnie z art. 3 pkt 3b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne[2], gaz płynny LPG należy do grupy paliw ciekłych, w związku z czym refundacja podatku VAT nie przysługuje.

 

II. Okres objęty wnioskiem:

Wnioski o refundację podatku VAT składa się osobno za okres:

• od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. – wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT

za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.;

• od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. – wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT

za dostarczone paliwa gazowe w 2024 r.

 

III. Kto może złożyć wniosek ?

Wniosek może złożyć osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę

kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.

 

IV. Gdzie składa się wniosek ?

Wniosek należy złożyć w budynku Urzędu Gminy Ostrowite, ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite, w godzinach urzędowania  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowitem.

 

O miejscu złożenia wniosku decyduje miejsce zamieszkania, nie zameldowania. Jeśli składający

wniosek dysponuje kilkoma budynkami lub lokalami, to tylko jeden z nich będzie stanowić lokalizację

danego gospodarstwa domowego.

 

Wzór wniosku jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska:

Link do pobrania wniosku:

  • https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-refundacji-podatku-vat-za-

dostarczone-paliwa-gazowe-w-2023-r/

  • https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-refundacji-podatku-vat-za-dostarczone-paliwa-gazowe-w-2024-r

 

VI. Załączniki niezbędne do poprawnego złożenia wniosku:

W każdym przypadku:

• faktura VAT (dokumentująca dostarczenie i rozliczenie paliw gazowych; faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT),

• dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT.

Jeśli to niezbędne w danym przypadku:

• dokumenty zaświadczające o dochodzie.

 

Jeżeli wnioskodawca oraz członkowie jego gospodarstwa domowego uzyskują wyłącznie dochody

podlegające opodatkowaniu, wnioskodawca nie załącza zaświadczeń dotyczących dochodów. Urząd

uzyskuje dane dotyczące dochodu podlegającego opodatkowaniu poprzez usługę CSIZS Emp@tia.

 

Jeśli wnioskodawca lub członkowie jego gospodarstwa domowego uzyskują dochody niepodlegające

opodatkowaniu podatkiem dochodowym, należy przedstawić dodatkowe dokumenty dotyczące tych

dochodów. Dokumenty te podlegają weryfikacji przez organ rozpatrujący wniosek. Takimi dokumentami mogą być na przykład:

• dowód zasądzenia alimentów,

• informacje o dochodach uzyskiwanych z gospodarstwa rolnego,

• informacje o przyznanym stypendium,

• informacja o przyznaniu zasiłku macierzyńskiego.

 

VII. Termin złożenia wniosku:

Każdy z wniosków o refundację podatku VAT (za 2023 r. oraz za 2024 r.) można składać:

• do dnia 30 września 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,

• po dniu 30 września 2024 r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem

wniosku.

Do dnia 30 września 2024 r., wniosek lub wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT mogą być składane w dowolnym momencie jednorazowo (za kilka otrzymanych faktur zbiorczo) lub wielokrotnie (np. osobno dla każdej pojedynczej otrzymanej faktury), w zależności od potrzeb i wyboru wnioskodawcy.

 

<<< Powrót do poprzedniej strony

ˆ